TONY DOUGLAS AANGESTELD ALS NIEUWE CHIEF EXECUTIVE OFFICER VAN ETIHAD AVIATION GROUP

Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten – Tony Douglas, voorheen werkzaam bij het Britse ministerie van Defensie, is aangesteld als Group Chief Excutive Officer van Etihad Airways. In januari 2018 start hij met zijn nieuwe functie.

270732 tony%20douglas fbab5c original 1517217034

Gedurende zijn tijd bij het Britse ministerie van Defensie was Douglas CEO van de Defence Equipment and Support-afdeling. Daar was hij verantwoordelijk voor de aankoop en ondersteuning van alle uitrusting en diensten van de British Armed Forces.

In het Verenigd Koninkrijk bekleedde hij eerder diverse seniorfuncties bij vliegveldexploitant BAA, waaronder Managing Director van het Heathrow Terminal 5-project, Group Supply Chain Director, Group Technical Director en CEO van Heathrow Airport. Ook was hij Chief Operating Officer en Group Chief Executive van Laing O’Rourke.

Daarnaast vervulde Douglas verschillende seniorrollen in de Verenigde Arabische Emiraten, waaronder als CEO van Abu Dhabi Airports Company en als CEO van Abu Dhabi Ports Company, waar hij verantwoordelijk was voor de succesvolle oplevering van Khalifa Port.

Zijne Excellentie Al Mazrouei, directievoorzitter van Etihad Aviation Group zegt: “We zijn zeer blij met de terugkeer van Tony naar de Verenigde Arabische Emiraten om Etihad te leiden. Hij heeft de transformatie van verschillende grote organisaties in de Verenigde Arabische Emiraten en het Verenigd Koninkrijk in goede banen geleid en begrijpt ons land en de regio. Daarnaast beschikt hij over diepgaande kennis over de commerciële luchtvaart en is hij bekend met de uitdagingen en kansen van Etihad binnen een snel veranderende industrie.”

Als Group CEO zal Douglas samenwerken met de directie en het managementteam om verschillende strategische initiatieven uit te breiden en in gang te zetten. Deze initiatieven zijn bedoeld om ervoor te zorgen dat Etihad blijvend succesvol is binnen een steeds competitiever wordende regionale en wereldwijde luchtvaartmarkt.

Tony Douglas: “Etihad is een sterk luchtvaartbedrijf dat zich continu weet aan te passen en te ontwikkelen, zowel op zichzelf als in samenwerking met sectorpartners. Het is voor de Verenigde Arabische Emiraten en de regio een stimulans voor economie en werkgelegenheid. Met nieuwe infrastructuur en attracties zoals het onlangs uitgebreide vliegveld, het Louvre Abu Dhabi en de Abu Dhabi Global Market, heeft Etihad een centrale rol gekregen in de ondersteuning van de Verenigde Arabische Emiraten als internationale hub voor vervoer, toerisme, handel en cultuur.”

Over Etihad Aviation Group

Etihad Aviation Group (EAG) is een internationale luchtvaart- en reisgroep die bestaat uit vijf divisies – Etihad Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, Etihad Engineering, Etihad Airport Services, Hala Group en Airline Equity Partners. De groep heeft minderheidsbelangen in zes luchtvaartmaatschappijen: airberlin, Air Serbia, Air Seychelles, Alitalia, Jet Airways en Virgin Australia. Vanuit thuisbasis Abu Dhabi vliegt Etihad Airways naar ruim 110 bestaande of aangekondigde bestemmingen voor passagiers- en vrachtvervoer in het Midden-Oosten, Afrika, Europa, Azië, Australië en Noord- en Zuid-Amerika. De maatschappij heeft meer dan 120 Airbus- en Boeing-vliegtuigen en heeft er 204 in bestelling, waaronder 71 Boeing 787’s, 25 Boeing 777-X’s, 62 Airbus A350’s en 10 Airbus A380’s. Voor meer informatie, bezoek http://www.etihad.com/nl-be/.

 

Meer informatie:

Progress Communications

Veerle Wijsgeer / Julie Kowalski

Tel: 02 474 17 46

Over Progress Communications België

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
Naar de press kits
×

Select country