Anaplan benoemt nieuwe CFO en Managing Director EMEA

Veteranen in de techsector brengen samen bijna 60 jaar aan ervaring mee

Brussel, 2 oktober 2017 – Anaplan, de toonaangevende platformleverancier die een nieuwe manier van connected planning heeft ontwikkeld, maakt bekend dat Anup Singh is benoemd tot Executive Vice-President (EVP) en Chief Financial Officer (CFO). Daarnaast heeft het bedrijf Edouard Fourcade aangesteld als Managing Director EMEA.

270806 anup%20singh%20final a313ed large 1517232681

Singh beschikt over ruime ervaring in het implementeren van schaalbare IT-oplossingen ter ondersteuning van snelgroeiende bedrijven. Hij is zeer effectief gebleken in het ontwikkelen van partnerships en het samenwerken binnen verschillende businessfuncties. Foucade begon in 2016 als Vice-President voor Frankrijk bij Anaplan. Hij heeft veel bijgedragen aan de groei in de EMEA-regio.

“Wij zijn erg enthousiast over de komst van Anup”, zegt Frank Calderoni, President en CEO van Anaplan. “Ik heb er alle vertrouwen in dat iemand van dit kaliber voor Anaplan sterk leiderschap zal tonen op financieel gebied. Daarnaast denk ik dat de aanstelling van Edouard veel goeds teweegbrengt voor de uitbreiding van onze EMEA-activiteiten. We kijken ernaar uit de continue successen van beide collega’s en de groei van het bedrijf voort te zetten.”

Singh werkte eerder als CFO bij Nimble Storage, waar hij het bedrijf door een sterke groeiperiode leidde en zorgde voor een succesvolle beursgang in 2013. Nimble werd in 2017 overgenomen door Hewlett-Packard Enterprise. Daarvoor werkte Singh als CFO bij Clearwell Systems en Warranty Corporation of America, en vervulde hij leidinggevende functies bij Trimble Navigation, Excite@Home, 3Com en Ernst & Young LLP. 

“Ik ben erg enthousiast over mijn toetreding tot het Anaplan-team”, zegt Singh. “Met ’s werelds meest verbonden platform en een groep zeer getalenteerde medewerkers en partners biedt Anaplan de tools en expertise die klanten nodig hebben om hun business te transformeren. Ik kijk ernaar uit om samen met het team te werken aan klantsucces en aan de indrukwekkende groei van Anaplan zelf.” 

270807 edouard fourcade hd 849e0b large 1517232690

Fourcade heeft meer dan dertig jaar ervaring in de IT-industrie en bekleedde eerder verschillende strategic management-functies. Hij werkte vijf jaar als Vice-President voor Frankrijk bij het SAS Institute dat hij transformeerde en waar hij een nieuwe dynamiek creëerde. Daarnaast was hij dertien jaar werkzaam bij BCM Software in de functies Vice-President Frankrijk en Sales Vice-President EMEA.

“Dankzij de kracht van het Anaplan-platform konden we tijdens mijn rol als Vice-President voor Frankrijk bij het SAS Institute continu klanten toevoegen en momentum bouwen in de EMEA-regio”, aldus Fourcade. “De laatste jaren gaat het erg goed met de regio en ik voel me vereerd dat ik nu het team mag aanvoeren. Ik kijk ernaar uit klanten te helpen hun data, mensen en plannen nog beter te verbinden.”

Over Anaplan

Anaplan presenteert een nieuw tijdperk van connected planning. Grote en snelgroeiende organisaties gebruiken Anaplan’s cloudplatform door de gehele organisatie om weloverwogen beslissingen te nemen aan de hand van snellere en effectievere planningsprocessen. Anaplan biedt tevens support, training en advies op het gebied van planning en transformatie. Anaplan is een niet-beursgenoteerde onderneming in San Francisco (VS) met zestien kantoren en meer dan 150 expertpartners wereldwijd. Voor meer informatie, bezoek www.anaplan.com

Over Progress Communications België

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

Naar de press kits
×

Select country