Sitecore® geselecteerd door Accorhotels voor het herontwerpen van de zakelijke website AccorHotels.group

271069 accor%20hotels 1816d4 large 1517324648

Sitecore®, wereldleider in customer experience management software, is door Accorhotels gekozen voor het volledige herontwerp van de zakelijke website, met behulp van CMS Sitecore en gehost in de Microsoft Azure Cloud. Deze investering heeft als doel één identiteit en mentaliteit te creëren met een gedurfde en moderne visie voor de talrijke merken van de groep.

AccorHotels is aanwezig in 95 landen en op meer dan 4200 adressen, variërend van het voordelige tot het luxueuze segment en heeft 250.000 werknemers in de dienst verdeeld over vijf continenten.

"We hebben voor Sitecore gekozen omdat deze geïntegreerde oplossing de rijkste functionele dekking bood voor onze behoeften. Het is volledig aangepast aan het gedecentraliseerde beheer van onze content en voldoet aan de technische eisen op het gebied van prestaties en veiligheid, wetende dat onze site gehost wordt in de cloud." aldus Christophe Cazard, Digital Media Director van Accorhotels.

De site is ontworpen volgens een "Mobile First"-aanpak om de ergonomie van de nieuwe site aan te passen aan de nieuwe doeleinden en het in het hart van de communicatiestrategie te plaatsen. De groep Accorhotels heeft bijzonder veel aandacht besteed aan de toegankelijkheidscriteria voor het hele publiek (bijvoorbeeld blinden en slechtzienden) om gemakkelijk te navigeren.

Voor de technische integratie rekende Sitecore op haar partner Atos, een internationaal leider op het gebied van digitale transformatie, geselecteerd omwille van het vermogen om te zorgen voor de integratie van de gehele keten, met een one-stop-shop voor de klant: technische realisatie, toepassingsonderhoud, implementatie en uitgebreid faciliteitenbeheer met geautomatiseerde 24/7 supervisie van de infrastructuurservers Microsoft Azure Cloud.

Aan de kant van de Front Office, is het nieuwe ontwerp van de bedrijfswebsite van AccorHotels (in samenwerking met Publicis) volledig herzien met een catalogus van componenten geïntegreerd in Sitecore, rijke visuals, een verbeterde gebruikerservaring (dynamisch in kaart brengen van de vestigingen, carrousels, videotheek, enz.) en nieuwe functies die bijdragen aan een betere leesbaarheid van het merk Accorhotels: merkvergelijking, integratie van de content van sociale netwerken, stijging aandelenmarkt, dynamische teller van vacatures van de groep, grafisch en innovatief navigatiesysteem (desktopversie), etc. Alle diensten zijn uiteraard beschikbaar op mobiel met een interface die hetzelfde informatieniveau als de desktopversie.

Aan de kant van de Back Office worden ook de medewerkers niet vergeten: ze hebben een krachtige tool die hen nu eenvoudiger de dagelijkse redactionele activiteiten laat uitvoeren.

Over Sitecore

Sitecore is de wereldleider in customer experience management software voor contextuele marketing. Sitecore® Experience Platform™ beheert de inhoud, zorgt voor een contextuele intelligentie en automatiseert grootschalige communicatie. Het stelt marketeers in staat om content te leveren die is afgestemd op de manier waarop klanten bezig zijn met hun merk, via alle kanalen, en in real-time. Meer dan 4600 klanten - waaronder American Express, Carnival Cruise Lines, easyJet en L'Oreal - vertrouwen op Sitecore voor hun contextuele marketing om gepersonaliseerde interacties te bieden die het publiek aantrekken, de loyaliteit bevorderen en inkomsten genereren. Volg voor meer informatie @sitecore of ga naar sitecore.net.

Over Atos

Atos is een internationale marktleider op het gebied van digitale transformatie met ongeveer 100.000 medewerkers in 72 landen en een jaaromzet van ongeveer 12 miljard euro. Als de nummer één van Europa op het gebied van Big Data, cybersecurity, supercomputers en de verbonden werkomgeving, levert de Groep clouddiensten, infrastructuuroplossingen en data management, applicaties en zakelijkeplatforms, alsmede transactionele diensten via Worldline, de Europese leider in betaaldiensten. Dankzij de geavanceerde technologie en de digitale- en sectorexpertise ondersteunt Atos de digitale transformatie van haar cliënten in de sectoren defensie, financiën, gezondheid, industrie, media, energie & nutsvoorzieningen, publieke sector, retail, telecom en transport. Wereldwijde IT-partner voor de Olympische en Paralympische Spelen, de Groep oefent haar activiteiten uit onder de merken Atos, Atos Consulting, Atos Worldgrid, Bull, Canopy, Unify en Worldline. Atos SE (Societas Europea) is een bedrijf genoteerd aan de Euronext Parijs en maakt deel uit van de CAC 40-index.

Over AccorHotels

De groep Accorhotels is een wereldwijde leider in reizen en lifestyle, evenals een digitale pionier op het gebied van het aanbieden van unieke ervaringen in meer dan 4200 hotels, resorts en residenties, maar ook meer dan 10.000 bijzondere particuliere woningen wereldwijd. Met zijn dubbele deskundigheid als investeerder en exploitant is Accorhotels aanwezig in 95 landen. Haar portefeuille omvat internationaal bekende luxe merken zoals Raffles, Sofitel Legend, Fairmont, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, Rixos, MGallery by Sofitel, Pullman, Swissôtel en 25hours Hotels, erkende middensegmentmerken zoals Novotel, Mercure, Mama Shelter en Adagio, populaire voordelige merken zoals JO&JOE, ibis, ibis Styles en ibis budget, evenals de regionale merken Grand Mercure, The Sebel en hotelF1. Accorhotels biedt reizgers innovatieve diensten tijdens hun verblijf, onder meer door de overname van John Paul, de wereldwijd nummer 1 van conciërgeservices. Met een ongeëvenaarde familie van merken en een rijke geschiedenis van ongeveer vijf decennia, steunt AccorHotels op een wereldwijd team van meer dan 250.000 betrokken medewerkers en AccorHotels is vastbesloten om zijn primaire missie te vervullen: ervoor zorgen dat elke klant zich welkom voelt - Feel Welcome. De gasten hebben toegang tot een van de meest aantrekkelijke hotelloyaltiteitsprogramma's ter wereld - De Club AccorHotels. AccorHotels speelt een actieve rol in de lokale gemeenschappen waar het actief is en zet zich in voor duurzame ontwikkeling en solidariteit via PLANET 21, een uitgebreid programma dat medewerkers, klanten en partners bij elkaar brengt om voor duurzame groei te zorgen. Accor SA is genoteerd aan de Euronext Parijs (ISIN code: FR0000120404) en op de OTC-markt in de Verenigde Staten (Code: ACRFY).

Over Progress Communications België

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

berichten
Naar de press kits
×

Select country