Met de nieuwe Sitecore Experience Commerce™ 9 individualiseren merken de end-to-end klantervaring

De nieuwste commerce-oplossing van Sitecore vestigt een nieuwe standaard in e-commerce, waarmee merchandisers, marketeers en partners de complete winkelervaring kunnen personaliseren.

Sitecore®, de wereldleider op het punt van experience management software, maakte vandaag de Sitecore Experience Commerce 9 bekend op de NRF 2018: de Grote Retail Show. De nieuwste versie van de commerce-oplossing van Sitecore is het enige cloud-enabled platform dat van huis uit content en commerce integreert. Hierdoor kunnen merken de end-to-end winkelervaring compleet personaliseren en individualiseren, vóór, tijdens en na de transactie.

Uit recent onderzoek blijkt dat max. 86% van de klanten personalisering beschouwt als een essentiële factor bij een aankoop. Toch geeft een derde van de merken toe niet over de middelen en vaardigheden te beschikken om de gewenste klantervaring aan te bieden. Vooruitlopend op ontwikkelingen in de bedrijfstak heeft Sitecore het commerce platform volledig vernieuwd om content, commerce en contextuele informatie te combineren. Tegelijk worden beter bruikbare, snellere bedrijfsmiddelen in één overzicht geïntroduceerd.

"Experience Commerce 9 bewijst opnieuw onze inzet om de beste winkelervaring voor consumenten te ontwikkelen en de ROI voor merken te vergroten," zegt Mark Frost, Sitecore Chief Executive Officer. "Wij zijn het enige platform dat continu leert van het klanttraject via alle contactpunten. Daardoor verkeren wij in de unieke positie dat wij elke interactie kunnen vertalen naar een relevante ervaring en merken kunnen helpen bij het aanknopen van langdurige relaties met hun klanten."

Als gemakkelijk uit te breidenplatform, ontwikkeld met de nieuwste ASP.NET Core 2.0 technologie biedt Sitecore Experience Commerce 9 bedrijfskansen voor Sitecore-partners en -ontwikkelaars. Ze kunnen de functionaliteit vergroten, eigen plug-ins ontwikkelen of plug-ins van derden toepassen om de klant meer voordelen te leveren. Verdere belangrijke functies zijn:

  • Snellere marktintroductie Sitecore® Experience Accelerator (SXA) Storefront bevat meer dan 40 specifieke commerce-componenten die met drag & drop op elke pagina kunnen worden opgenomen. Hierdoor kunnen merken de ontwikkeling en implementatie van e-commerce winkels versnellen via Microsoft Azure PaaS of installaties op locatie.
  • Inventarisbeheer Bevat support voor online-naar-offline commerce via allocaties, de mogelijkheid multi-store, multi-warehouse en multi-site inventarissen te beheren, verzendingen te traceren, te verrekenen in diverse valuta en gebruikers te informeren over de voorradige hoeveelheden.
  • Catalogusbeheer Er is een gebruikersvriendelijke catalogus opgenomen met nieuwe functies, zoals een globaal productoverzicht en een nieuw algemeen standaard schema.
  • Nieuwe migratietools Met twee nieuwe migratietools kunnen gebruikers van bestaande Commerce Servers catalogi en klantprofielen importeren vanuit elke andere bron en ze automatisch aanpassen voor gebruik in Sitecore Experience Commerce.
  • Nieuwe integratie van door gebruikers gegenereerde content – de Stackla for Sitecore UGC Connector levert een ongeëvenaarde integratie met Sitecore Experience Commerce. Hierdoor kunnen merken dynamisch door gebruikers gegenereerde content vertonen op homepages, e-commerce sites en verder.
  • Flexibele opties voor implementatie en licenties  Sitecore Experience Commerce 9 is compatibel met Azure PaaS, IaaS of bedrijfsinterne implementaties en verkrijgbaar op abonnement of doorlopende licenties.
  • Veilige en schaalbare implementatie Sitecore en de leverancier van technologische diensten, Rackspace, hebben de handen ineengeslagen om de beste managed cloud commercediensten aan te bieden. Klanten van Sitecore Experience Commerce kunnen nu profiteren van de door Rackspace geoptimaliseerde, veilig en schaalbare cloud-infrastructuur – evenals hun in de bedrijfstak veelgeroemde ondersteuning en diensten, responsiveness en expertise in e-commerce.

"Veel merken hebben moeilijkheden met content en commerce platformen die niet geïntegreerd zijn. Ze lopen de hoogwaardige kennis van de klant mis die voor goede personalisering nodig is," stelt Jon Panella, GVP, Global Commerce Strategy van SapientRazorfish, een Sitecore Platinum Solution Partner met meer dan negen jaar ervaring met Sitecore en meer dan 150 Sitecore-implementaties. Zulke slechte integraties leiden tot een onsamenhangende, onpersoonlijke klantervaring. Met de consistent innovatieve, geïntegreerde oplossingen van Sitecore kunnen wij onze cliënten helpen echt gepersonaliseerde ervaringen te leveren binnen het hele aankooptraject, ongeacht het kanaal."

Over Sitecore

Sitecore is de marktleider op het punt van customer experience management software voor content management, commerce en klantinzichten. De Sitecore Experience Cloud™ stelt marketeers in staat om onmiddellijk gepersonaliseerde content te bieden en op schaal via elk denkbaar kanaal – vóór, tijdens en na de transactie. Meer dan 5.200 merken – waaronder American Express, Carnival Cruise Lines, Dow Chemical en L'Oréal – hebben vertrouwd op Sitecore om te helpen bij gepersonaliseerde interacties die doelgroepen overtuigen, trouwe klanten opleveren en de omzet verhogen.

Over Progress Communications België

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

Naar de press kits
×

Select country