Indeed-onderzoek: aantal jobs in de crypto-industrie verdubbeld

Brussel, 20 februari 2018 – In 2017 is het aanbod in jobs in de cryptocurrency-industrie verviervoudigd. Dat blijkt uit onderzoek van Indeed, de nummer 1-vacaturesite ter wereld. Daarnaast is ook het aantal zoekopdrachten naar jobs in deze relatief nieuwe industrie vorig jaar flink gestegen; een logisch gevolg op de recente ontwikkelingen op dit gebied. Cryptomunten zijn bijna niet meer weg te denken uit de huidige samenleving. Zo zijn de eerste bitcoinmiljonairs al opgestaan, en ontstaan er steeds meer bedrijven die zich richten op dienstverlening rondom cryptocurrency’s en blockchain. Voor het onderzoek maakte Indeed gebruik van de eigen database en analyseerde het bedrijf het totale groeipercentage van vacatures in de crypto-industrie waarin de term ‘blockchain’ voorkwam. Daarnaast keek Indeed op basis van dezelfde zoekterm naar het totale groeipercentage van zoekopdrachten binnen deze industrie.

Blockchain is de technologie die ten grondslag ligt aan cryptocurrencies, zoals Bitcoin. Velen beweren dat deze technologie binnenkort gebruikt wordt voor het verwerken van medische dossiers, digitale bankzaken en vrijwel alles wat een geavanceerde, beveiligde database nodig heeft. Bitcoin is ontworpen als een veilige en anonieme manier om voor dingen te betalen en voor sommigen is de hoogdravende waarde ervan een bijzaak. Niettemin heeft de snelle opkomst ervoor gezorgd dat Blockchain interessante jobs oplevert voor ambitieuze werkzoekenden.

Blockchain architects het meest gewild

Van de meest gevraagde functietitels in de crypto-industrie, staat ‘blockchain architect’ op nummer één. Verder staan ook ‘blockchain developer’ en ‘blockchain consultant’ hoog in de top tien. De groei in het aantal jobs en de toegenomen hoeveelheid zoekopdrachten in de crypto-industrie impliceren dat steeds meer mensen zich met de industrie bezighouden en zich hierin specialiseren. Daarnaast betekent dit ook dat de kans op een mismatch met deze jobs steeds kleiner wordt, oftewel: steeds meer kandidaten sluiten aan op het gezochte profiel. 

274546 indeed a13a91 original 1520606136

(Aantal aan cryptocurrency gerelateerde vacatures versus aantal aan cryptocurrency gerelateerde zoekopdrachten in België, per miljoen, per maand) Sander Poos, Managing Director Benelux van Indeed: “Blockchain technologie begint steeds meer potentieel te laten zien. Ook bedrijven zien dat en gaan hierin mee. Daarom investeren steeds meer bedrijven in personeel en vaardigheden om nieuwe toepassingen voor blockchain te ontwikkelen. Hoewel het aantal vacatures en zoekopdrachten dat met cryptocurrency te maken heeft nog relatief klein is, laat de data van Indeed zien dat bedrijven steeds meer op zoek zijn naar experts op dit gebied, en werkzoekenden spelen hier snel op in waardoor vacatures niet lang openstaan. De vraag is nu of deze snelle groei doorzet, het gaat hier om gespecialiseerde functies die over het algemeen moeilijker te vullen zijn. Dat gezegd hebbende is het wel degelijk een sector die ook in 2018 het monitoren waard is, omdat zowel werkzoekenden als werkgevers de gelegenheid aangrijpen om te profiteren van het potentieel van deze sector.”

Over Indeed

Meer mensen vinden jobs op Indeed dan waar dan ook. Indeed is de nummer 1-vacaturesite ter wereld en helpt werkzoekenden in meer dan zestig landen en in 28 talen bij het vinden van miljoenen vacatures via de (mobiele) website of de Indeed-app. Maandelijks bezoeken meer dan 200 miljoen mensen Indeed voor het zoeken naar vacatures, het plaatsen van hun cv en het onderzoeken van bedrijven (bronnen: SilkRoad & iCIMS). Ga voor meer informatie naar https://be.indeed.com/about.

Over Progress Communications België

Wij zijn een Benelux PR-bureau voor B2B- en B2C-bedrijven in de ICT en consumentenelektronica.

Onze PR-consultants blijven allemaal langer op kantoor voor de webcast van Windows 10 of een koerier die nog een mooie robotstofzuiger komt afleveren. We houden ervan om onze klanten te positioneren als thought leaders in hun segment en we zijn te vinden op beurzen als Infosecurity, Mobile World Congress (MWC), International Broadcasting Convention (IBC), Integrated Systems Europe (ISE), IFA enCeBIt. Als techliefhebbers genieten we van mooie wearables, slimme thermostaten en innovaties.

Bovenal worden we blij van een uitstekende score voor onze klant in de media. Wij geloven dat dit alleen te bereiken is door een goede samenwerking. Samen met onze klant vormen we een team. Samen achterhalen en bepalen we de doelgroepen. Om vervolgens de boodschappen te definiëren, deze boodschappen consistent te verwerken in de storytelling en de juiste media te selecteren. Van eigen platformen (owned media) en betaalde kanalen (paid media) tot en met free publicity (earned media) – of een combinatie daarvan.

Dit zijn klussen die wij al sinds 2002 dagelijks klaren. Hierdoor weten we elke communicatieboodschap op het juiste moment via het juiste kanaal bij de juiste mensen te krijgen. Dat doen we met enthousiaste PR-consultants vanuit onze kantoren in Amsterdam en Brussel.

Naar de press kits
×

Select country